Når der skal arbejdes med annoncering på Facebook, har der indtil nu været 3 måder at gøre dette på. Den første funktion er desværre den funktion, som rigtig mange bruger, nemlig Boost-funktionen, som i bund og grund er Facebooks dyre shotgun, som groft sagt tilfældigt skyder spredehagl ud mod tilfældige brugere, der kan have interesse i dit indhold. Der er mange muligheder for at segmentere og tilpasse sin boost, men det er stadig de færreste, der rent faktisk bruger disse muligheder.
Den anden funktion er Facebook Ads Manager, som er Facebooks entry-level annonceringsværktøj. Alle annonceringsmuligheder er tilgængelige gennem Ads Manager, men det alt arbejde sker under guidede forhold, hvor Facebook håndterer processen og sørger for at annonceringen opsættes ud fra et naturligt flow. Facebook Ads Manager er et rigtig godt værktøj, som de fleste burde arbejde i.
Power Editor smelter sammen med Ads Manager
Og så til den tredje funktion. Selve maskinrummet for Facebook Annoncer. Enkelte annoncører, som ser sig selv om rigtige Facebook-nørder vil påstå, at det eneste rigtige værktøj for professionelt arbejde med Facebook annoncering er Facebook Power Editor. Facebook Power Editor giver et større overblik, og giver mulighed for at oprette og administrere flere annoncer på én gang, giver mulighed for at uploade via Excel og har generelt mange flere muligheder i forhold til styring af store kampagner. Men har man arbejdet aktivt med Facebook Power Editor ved man også godt, at værktøjet gennem årene har fået designoptimeringer, som har trukket den nærmere og nærmere universet i Facebook Ads Manager. De to platforme har længe nærmet sig hinanden, og nu melder Facebook altså, at Facebook Ads Manager og Facebook Power Editor samles i ét stærkt værktøj, som kombinerer det bedste fra begge værktøjer.
Opdateringen rulles ud nu, og fra denne uge er der ikke længere grund til at diskutere, hvilken platform, der er bedst – for de er nu én og samme.
Jubiiiii – du kan gemme dit facebook arbejde
For de brugere som har været vant til Facebook Ads Manager vil ”Save to draft” funktionaliteten være en ny kærkommen funktion, da arbejdet med Facebook annoncering bare er nemmere at strukturere, når man kan gemme arbejdet undervejs. Indtil nu har Facebook ”gemt” det seneste arbejde i Ads Manager, men nu kommer der ifølge Facebook en direkte ”Save to draft” funktion, og det vil vække glæde rundt i mange virksomheder.
Sidder du og kæmper med at få din Facebook annoncering til at blive lønsom og har du brug for et godt råd i forhold til, hvordan du opnår succes med Facebook Annoncering, så kontakt os endelig.