Hvad er CPM og vCPM

CPM står for Cost Per Mille – Mille er den latinske betegnelse for tusinder, hvorfor CPM står for omkostninger pr. tusinde visninger. Denne budgivningsmetode bruges ofte i forbindelse med displayannoncering, hvor visninger er det altoverskyggende marketingmål. Mange 3.part annoncører, som større medier, afregner også med en fast CPM – f.eks. CPM 90, hvor tusinde visninger…

Details

Hvad er broad match søgeord

Broad match er én af de i alt 5 søgeordstyper. Denne type af søgeord adskiller sig fra de andre 4 ved ikke at indeholde tegn. Dette er det “bredeste” format, som medtager klart flest variationer af søgeordet, herunder f.eks. synonymer og fejlstavninger. Den almindelige form, broad match, fortæller sådan set ingenting til Google – eller…

Details

Hvad er negative søgeord

Negative søgeord dækker over én af de i alt 5 søgeordtyper. Negative søgeord sørger for, at dine annoncer ikke bliver vist for specifikke søgeord. Hvis dine AdWords kampagner lider af en lav CTR, kan det være fordi, du spilder penge på irrelevante annoncevisninger. Det kan negative søgeord hjælpe dig med at få styr på. Du kan…

Details

Hvad er Mål-ROAS

ROAS står for Return On Advertising Spend. Denne strategi fungerer lidt på samme måde som Mål-CPA. AdWords sætter selv bud for kampagner og annoncegrupper, så ROAS bliver så høj mulig. Igen skal dette ses som et gennemsnit, hvorfor nogle konverteringer kan have et højere eller lavere afkast end det mål, du har sat. Herunder kan…

Details

Hvad er Mål-CPA

Når mål-CPA anvendes, fastsætter AdWords automatisk bud ud fra den CPA, målpris pr. anskaffelse eller også kendt som Cost Per Acquisition, du angiver. På den måde opnår du så mange konverteringer som muligt. Denne er, som mange af de andre strategier, kun en rettesnor til Google om, hvad du ønsker som Mål-CPA. Det betyder også,…

Details