Hvordan vurderer søgemaskiner tekster og indhold?

Søgemaskiner som Google og Microsofts Bing vurderer tekster på websites ud fra en række nogenlunde veldefinerede parametre, som indgår i den samlede algoritmiske vurdering af et website. I de følgende afsnit forklarer vi de væsentligste parametre, som det er vigtigt at have i baghovedet når man forfatter tekster til internettet. Tekstens kvalitet Ligesom søgemaskinerne vurderer…

Details

Hvad er en meta-beskrivelse?

Meta-beskriver er den tekst, som bliver vist i søgeresultatet, når du har søgt på noget specifikt. Teksten bliver vist under selve hjemmesidens URL på Google, og kan være en kort beskrivelse af hjemmesidens indhold. Grundlæggende kan du selv bestemme, hvad der skal stå i din meta-beskrivelse. Det er dog vigtigt, at det har en relevans…

Details

Hvad er en sidetitel?

Alle hjemmesider indeholder en sidetitel, som bliver vist i topbaren på din browser og direkte i Googles søgeresultater. Til forskel fra meta-beskrivelser har dine sidetitler stor betydning for din placering på Google, da Google vurderer dine sidetitler ift. placering. Det er derfor vigtigt, at dine sidetitler er udarbejdet på den helt rigtig måde, så Google…

Details

Hvordan bør en sidetitel udformes?

TITLE-tags indtastes og/eller indsættes i de enkelte websiders header-sektion. Denne information står ikke frit tilgængelig på siden, men ses eksempelvis øverst i dit faneblad, når du står på den pågældende side. Herudover benyttes title-tagget af søgemaskiner som titler til resultater, i de organiske søgeresultater. Sidetitlen er med andre ord, titlen for den enkelte side og…

Details