Som vi skrev om for lidt under en måneds tid siden, så er Instagram Stories på vej til desktop-versionen af Instagram. Det er dermed ikke længere udelukkende muligt at se dem på app’en. Nu er der meget der tyder på, at udbredelsen af Stories bliver markant større. Som TechCrunch kunne berette, så bliver det snart muligt at dele sine stories fra Instagram på Facebook Stories, der dermed får lidt ekstra liv.
Det er allerede bekræftet af Facebook, og det er noget der bliver udrullet lige nu. Hvis du ikke allerede har funktionen, kan du forvente, at du vil få den inden for ganske kort tid. Det er dog ikke muligt, at lave en story udelukkende til Facebook, da man kun kan dele den på Facebook, hvis man også deler den til sin historie på Instagram.
Ifølge TechCrunch, der har talt med en unavngiven talsperson fra Facebook, bliver det dog ikke muligt at gøre det den anden vej. Der er altså ikke mulighed for at dele en Facebook Story til sin Instagram – men det kunne meget vel være noget, der kommer på et senere tidspunkt. Ifølge talspersonen handler det om, at de altid leder efter måder, der gør det lettere at dele indhold. Det hænger dog utvivlsomt også sammen med, at Instagram Stories er en markant større succes end Facebook Stories, der slet ikke bruges i samme omfang.
Ikke for virksomheder
Hvis du er virksomhedsejer eller på anden måde bruger Facebook og Instagram til at annoncere på, sidder du nok allerede og gnider dig lidt i hænderne og tænker over, hvad du kan bruge det til. Her er svaret dog indtil videre; intet.
Den nye funktion er nemlig ikke tilgængelig for virksomhedsprofiler og sider, og det er altså kun lavet til privatpersoner. Det er dog sjældent, at Instagram og Facebook laver noget, der udelukkende er for brugernes skyld, og ikke er lavet med en tanke om at kunne tjene penge herpå. Dette betyder også, at det nok kun er et spørgsmål om tid, inden virksomheder også vil kunne dele deres Instagram Stories over på Facebook.