Hvad kan det nye macOS High Sierra
macOS High Sierra introducerer nye kerneteknologier, der forbedrer de vigtigste funktioner i din Mac. Alt lige fra datalagring til forbedring af effektiviteten af videostreaming, så den fulde effekt af din grafikprocessor udnyttes.
Dine dokumenter, dine billeder. dine mails, dine apps – al denne data håndterer din Mac og organiserer det i filer og mapper. Det nuværende filsystem blev designet i Macs tidlige dage, og det har sådan set fungeret fint siden da. Men dagens flashbaserede Mac-systemer åbner nye muligheder for innovation, så det var nok på tide for Apple, at lægge et nyt fundament. Med macOS High Sierra introduceres Apple File System til alle Macs, der er 100% flash-baseret og med en avanceret arkitektur, der giver et nyt niveau af sikkerhed og en helt andet oplevelse, når det kommer til digitalt privatliv. Du kan læse mere om det nye styresystem fra Apple her.
Ovenstående er bare en brøkdel af, hvad det nye system fra Apple kan gøre, men desværre er alt ikke fryd og gammen – ikke for annoncøren i hvert fald..
Safari dræber Remarketing
Apple har som Google og Microsoft deres egen browser – har du mac, kender du den helt sikkert. Den hedder Safari, og Webkit Mobile, som er browser-motoren, der anvendes i Safari på iPhone/iPad er den mest udbredte i dag med en markedsandel på over 34 procent, hvorfor den seneste melding fra Apple efter opdateringen, macOS High Sierra, har sendt en gys gennem den digitale verden.
Intelligent sporingsforebyggelse holder din browser “ren” og Remarketing, herunder især den dynamiske del, bliver nu virkelig en kompliceret størrelse at arbejde med.
“Husker du da du kiggede på den grønne mountainbike online? Og derefter så irriterende grønne mountainbike-annoncer overalt, hvor du kiggede?”
Safari bruger nu maskineindlæring til at identificere annoncører og andre, der sporer din onlineadfærd, og fjerner de sporingsdata på internettet, de efterlader.
Hvad betyder det for annoncøren?
Helt grundlæggende giver Remarketing dig mulighed for at vise annoncer til personer, der tidligere har besøgt dit website og læst dit indhold eller set dine produkter. Derudover kan Remarketing også målrettes brugere, der har hentet eller interageret med din mobilapp. Med dynamisk remarketing kan du gå et skridt videre og vise tidligere besøgende annoncer, som indeholder produkter og tjenester, de har fået vist på dit website.
Der er ét enestående formål med Remarkering: Det hjælpe dig nemlig i høj grad til flere konverteringer. Dette gøres via budskaber, der er skræddersyet til din målgruppe – i og med at tidligere besøgende ledes tilbage til dit website, så de kan fuldføre den handling, de har påbegyndt tidligere.
Det vil så nu blive markant sværere at lave en rentabel forretning ud af dette. Dels for fordi at der ikke længere kan målrettes alle brugere af Safari, men også fordi der igen bliver kastet lys over noget, som brugerne jo alle dage har haft muligheden for at håndtere selv. Det digitale privatliv har som sådan aldrig været i fare, og med den rette omhu kommer det heller ikke til at blive sagen.