Disse 24 video-tips har fungeret som Bondtofte & Cos julekalender, julen 2017.
Her, hos Bondtofte & Co., har vi taget begrebet julekalender og brugt det til noget, vi holder meget af – nemlig online markedsføring. Fra den 1. til den 24. december kan du nyde 24 konkrete tips til online markedsføring, herunder markedsføring i søgemaskinerne og på sociale medier. Der kommer ét tip hver dag, fordelt på 8 SEO-tips, 8-Facebook-tips og 8 AdWords-tips. Vi lægger dagens afsnit live her på sitet, så du altid kan gå tilbage og se det igen. Derudover kan du finde de forskellige afsnit på vores YouTube-kanal samt på vores Facebook-side.
Afsnit 1: Kvalitetsresultatets bestemmelser (AdWords)
Kvalitetsresultatet er et estimat af kvaliteten af dine annoncer. Denne defineres og rapporteres på søgeordsniveau i Google AdWords og angives med en score fra 1-10. I denne video fortæller Luciano Bellacci om, hvad kvalitetsresultatet betyder for din AdWords-annoncering og hvordan du opnår det bedst mulige kvalitetsresultat, baseret på optimering af landingssiden, annoncerelevans og CTR.
Afsnit 2: Kom i gang med Business Manager (Facebook)
Facebook Business Manager er et helt essentielt værktøj, når det kommer til annoncering med Facebook. Det er ganske simpelt at oprette en sådan, tilføje en annoncekonto og tilknytte en partner. Se med i videoen herunder, hvor Tobias Brandt fortæller hvordan.
Afsnit 3: TITLEs og META-description i google search console (SEO)
TITLEs og META-descriptions er yderst vigtige optimeringsparametre. Der er en del redaktionelle og tekniske krav hertil. Du bør altså både optimere på længden/bredden, samtidig med, at du prøver forskellige budskaber af. Hør hvordan du får et overblik i Search Console.
Afsnit 4: Skriv semantisk (AdWords)
Latent Semantisk Analyse er et yderst vigtigt redskab, når det kommer til at skabe relevans på landingssiden for dine annoncer. Den Latent semantiske analyse tager udgangspunkt i en sproglig indkodet betydning gennem relaterede termer og skaber dermed en dybere forståelse af, hvad indholdet omhandler.
Afsnit 5: Implementer FB-pixel (Facebook)
Facebook Pixel er et af de vigtigste elementer, hvis du vil udnytte mulighederne med Facebook-annoncering til fulde. Facebook Pixel skal implementeres på dit website, hvorefter det åbner døren til at hav af skræddersyede annonceringsmuligheder. Hør Tobias Brandt forklare mere, i videoen her.
Afsnit 6: Tjek dine konkurrenters backlinks (SEO)
Indgående links er ekstremt vigtigt, når det kommer til at ranke godt i søgemaskinerne. Antallet af links er ikke nødvendigvis et signal om høj autoritet – det er vigtigt at du har en varieret linkprofil med links fra stærke domæner. Hvilke links har dine konkurrenter – lær hvordan du ser det, her.
Afsnit 7: Brug personlige stedord i annoncerne (AdWords)
Personlige stedord i Google AdWords-annoncer tvinger dig til at skrive nutidigt og med dit segment in mente. Personlige stedord skaber med andre ord en højere CTR og flere salg.
Afsnit 8: Facebook Retargeting (Facebook)
Retargeting på Facebook har i flere år været en af de mest effektive markedsføringskanaler i facebook-annoncering. Med retargeting har virksomheder mulighed for at forbedre ROI og gøre forretningen langt mere rentabel, når det kommer til annoncering på Facebook.
Afsnit 9: Bliv personlig med demografisk målretning (AdWords)
Personlig demografisk målretning behøves ikke ske gennem direkte segmentering i AdWords. Det kan også ske gennem de skrevne ord i annonceteksten og søgeordsmålretningen.
Afsnit 10: Arbejd med målgrupper (Facebook)
Facebook målgrupper hjælper dig langt hen ad vejen med at ramme det rigtige segment. Hør Tobias Brandt fortælle om de mange muligheder i videoen herunder.
Afsnit 11: Display: Brug dedikerede placeringer (AdWords)
Dedikeret placeringsmålretning kan være guld værd, når det kommer til annoncering med Google AdWords. Med denne målretningsform kan du udvælge specifikke websites, du gerne vil have dine annoncer vist på.
Afsnit 12: Konverter din instagram-succes til facebook forretning (Facebook)
Instagram er et populært medie, men hvordan konverterer du din succes fra Instagram til Facebook. Låge nr. 12 tager fat om 2 af de største sociale medier, nemlig Instagram og Facebook. Tobias Brandt fortæller om, hvordan du gør brug af læring på tværs af disse platforme.
Afsnit 13: Display: Synergi mellem TITLE og H-tags (SEO)
Låge nr. 13 i vores julekalender Handler om SEO og den semantiske og tematiske opbygning af tekst. Synergi er vigtigt, når det kommer til SEO. Den redaktionelle del omfatter både TITLEs, H-tags, brødtekst mm. Hør Henrik Bondtofte forklare mere.
Afsnit 14: Test af SSL certifikat og HTTPS (SEO)
SSL eller HTTPS er efterhånden et must at implementere på sitet, når det kommer til SEO og dermed at opnå bedre placeringer i Søgemaskinerne. Hør om test af netop SSL og HTTPS i videoen her.
Afsnit 15: Importer data fra AdWords til Analytics og omvendt (AdWords)
Link AdWords til Analytics og omvendt. På den måde kan du analysere data optimalt! Der er bl.a. tale om user engagement data fra Analytics og performance data fra AdWords. Se mere i videoen her, fra Luciano Bellacci.
Afsnit 16: Forøg forretningen med kopimålgrupper (Facebook)
Kopimålgrupper er et yderst smart tiltag. Disse hjælper dig med at ramme kopier af målgrupper, du allerede kender, og har haft succes med i din annoncering. Kopimålgrupper oprettes direkte af Facebook til dig. Hør Tobias Brandt forklare mere her.
Afsnit 17: Hastighed på hjemmesiden (SEO)
Hastighed er en af de absolut vigtigste faktorer, når det kommer til SEO. Hastighed kan måles i flere værktøjer, men et af de vigtigste er Google eget, nemlig Pagespeed Insights. Hør mere om, hvordan crawlere og brugere vurderer om dit website er for langsomt.
Afsnit 18: Forøg forretningen med lead ads (Facebook)
Facebook lead ads tillader formularer direkte i brugernes feeds. Du kan altså indsamle leads direkte gennem Facebook. En smart og effektiv måde at forøge forretningen på.
Afsnit 19: Brug Google Shopping som webshop (AdWords)
Google Shopping kan være guld værd for dig, som webshop-ejer. Annonceringsformen skaber bevisligt bedre CTR, performance generelt og ikke mindst et bedre ROAS. Hør mere i videoen fra Luciano Bellacci, her.
Afsnit 20: Retargeting på LinkedIn (LinkedIn)
LinkedIn er endelig kommet på banen med et lækkert tiltag, nemlig retargeting, som sker på baggrund af deres etablerede insight tag. Hør mere i videoen her.
Afsnit 21: Undersøg indekseringsstatus i Google (SEO)
Hvordan ved du, om alle sider, du har publiceret på websitet, er indekseret i søgemaskinerne. Her er nogle tips til, hvordan du tjekker det, gennem google og search console.
Afsnit 22: Brug Negative søgeord (AdWords)
Negative søgeord er med til at forbedre ROI, skabe mere relevante annoncevisninger og i det hele taget skabe et bedre annonceringsgrundlag. Hør mere i videoen med Luciano Bellacci her.
Afsnit 23: Optimering af billeder til søgemaskinerne (SEO)
Billedoptimering til søgemaskinerne er et ufravigeligt punkt, når det kommer til SEO. Tunge billeder sløver hastigheden på dit website. Hør Luciano Bellacci fortælle hvilke faktorer der spiller ind, når det kommer til optimering af billeder.
Afsnit 24: Intern linkstruktur (SEO)
Hermed sidste afsnit i vores 24 tips. Det handler om intern linkstruktur, som et afgørende element for korrekt indeksering og dermed rankings i søgemaskinerne. Interne links hjælper med at fordele autoritet og pagerank på tværs af hele websitet. Hør mere i 24. og sidste afsnit af Luciano Bellacci, her.