Denne persondatapolitik forklarer, hvordan vi håndterer og behandler dine personlige oplysninger, når du besøger vores hjemmeside, www.bondtofte.dk (herefter ”Hjemmesiden), eller når du kontakter os for at købe eller høre mere om vores ydelser.
Kontakt os
Hvis du har nogen spørgsmål til denne persondatapolitik, eller vil påberåbe dig dine rettigheder i henhold til den, kan du finde os på adressen
Bondtofte & Co.
Rugårdsvej 7,1,
5000 Odense
eller kontakte os
på telefon + 45 70 50 07 26 og
via e-mail [email protected].
Hvilke personlige oplysninger indsamler vi og hvordan bruger vi dem?
Vi indsamler personlige oplysninger om dig, når du besøger Hjemmesiden, og når du kontakter os for at købe eller høre mere om vores ydelser.
Vores primære formål med at indsamle disse personlige oplysninger er
- at kunne levere vores ydelser og opfylde vores aftale med dig,
- at efterleve gældende lovgivning,
- at behandle anmodninger fra dig fremsendt via Hjemmesiden,
- at fremsende nyhedsbreve indeholdende markedsføringsmateriale og
- at forbedre vores ydelser.
For at forfølge disse formål vil vi, hvis dette er relevant, behandle følgende oplysninger om dig.
Hvis du er besøgende på Hjemmesiden vil vi behandle dine kontaktinformationer og andre informationer, som er relevante for levering af vores ydelser. Hvor det er relevant vil vi ligeledes indsamle information om din adfærd på Hjemmesiden, herunder din IP-adresse m.v. Herudover placerer Hjemmesiden cookies i din browser. Læs mere herom i vores cookiepolitik.
Hvis du samtykker til at modtage vores nyhedsbrev, vil vi ligeledes behandle dine kontaktinformationer og andre informationer, som er nødvendige for at kunne fremsende nyhedsbrevet. Du er til enhver tid berettiget til at trække dit samtykke tilbage. Dette kan ske ved at trykke på linket ”Afmeld” nederst i nyhedsmailen.
Hvis du er kunde hos os, vil vi ligeledes behandle dine kontaktinformationer til brug for levering af og fakturering for ydelser. Herudover vil vi eventuelt behandle dine kreditkort- eller kontooplysninger eller personlige oplysninger, som du afgiver i forbindelse med vores levering af ydelser til dig.
Vi leverer hovedsageligt ydelser til virksomheder, som ikke er rettighedshavere i forhold til persondatalovgivningen. I forbindelse med levering af ydelser til disse virksomheder, modtager vi dog i visse tilfælde personlige oplysninger i form af kontaktinformationer. Disse oplysninger behandles ligeledes i overensstemmelse med denne persondatapolitik.
Hvem deler vi dine personlige oplysninger med?
I det omfang det er nødvendigt, deler vi dine personlige oplysninger med forskellige kategorier af tredjeparter, herunder
- Vores rådgivere, f.eks. advokater og revisorer,
- SKAT,
- Tredjeparter, som leverer ydelser til os, herunder IT-leverandører, IT-support samt leverandører af betalingssystemer.
Vi kan ligeledes antage underleverandører til at hjælpe os med at levere ydelser til dig. Vi anvender således en række leverandører til bl.a. håndtering af betalinger samt fremsendelse af nyhedsmails. Disse leverandører behandler personlige oplysninger på vores vegne og efter vores instruktion, hvorfor vi indgår databehandleraftaler med disse.
Hvor overfører vi dine personlige oplysninger til?
For at kunne levere vores ydelser kan vi få brug for at overføre dine personlige oplysninger til lande uden for Danmark eller EU/EØS. Dette kan blandt andet være fordi, at udbyderne af vores IT-systemer anvender underleverandører fra disse lande.
Alle sådanne overførsler sker ved brug af EU’s standardkontraktklausuler eller til tredjeparter, som er certificeret under EU-U.S. Privacy Shield, for således at sikre et lovligt grundlag for overførsel og et tilstrækkeligt sikkerhedsniveau i forhold til beskyttelse af dine personlige oplysninger.
Hvordan opbevarer vi dine personlige oplysninger?
Ifølge databeskyttelsesloven og persondataforordningen skal personlige oplysninger opbevares fortroligt og sikkert. Dine personlige oplysninger bliver gemt på computere, der har begrænset adgang, og de er placeret i faciliteter med øget kontrol.
Sikkerhedsforanstaltningerne kontrolleres løbende, så vi er sikre på, at dine personlige oplysninger bliver håndteret forsvarligt samt under hensyntagen til de rettigheder, du har som registreret.
Hvor længe opbevarer vi dine personlige oplysninger?
Hvis du er besøgende på hjemmesiden, opbevarer vi de personlige oplysninger, vi har indsamlet om dig, eller som du har indsendt til os, i 1 år fra dagen for dit besøg eller din henvendelse.
Hvis du har givet samtykke til behandling af personlige oplysninger til brug for fremsendelse af nyhedsbrev, opbevarer vi dine kontaktoplysninger, indtil du framelder dig nyhedsbrevet, hvorefter dine kontaktoplysninger automatisk slettes.
Når vi leverer ydelser til dig, beholder vi relevante personlige oplysninger i mindst 5 år fra den dag, hvor den pågældende ydelse leveres og faktureres, idet vi bogførings- og skattemæssigt er forpligtede hertil.
Hvilke rettigheder har du i forbindelse med behandlingen af dine personlige oplysninger?
Du har en række rettigheder i forbindelse med de personoplysninger, som vi behandler om dig. Disse rettigheder fremgår af nedenstående.
Ret til adgang
Du kan bede os om at bekræfte, om vi behandler dine personoplysninger, ligesom du kan bede os om at forsyne dig med en kopi af disse oplysninger.
Ret til berigtigelse
Hvis de personoplysninger, vi behandler om dig, er upræcise, urigtige eller på anden måde mangelfulde, har du ret til at anmode om at få dem berigtiget.
Ret til sletning eller begrænsning
Du kan, under visse særlige omstændigheder, bede os slette dine personoplysninger eller begrænse vores behandling af disse. Hvis du er berettiget til at kræve sletning eller begrænsning, vil vi informere dig om konsekvenserne af at gennemføre sletning eller begrænsning.
Ret til dataportabilitet
Du er, under visse omstændigheder, berettiget til at modtage de personoplysninger, som du har givet os i et struktureret, almindeligt anvendt og maskinlæseligt format, med henblik på at kunne genbruge disse andre steder, ligesom du er berettiget til at anmode os om at overføre oplysningerne til en tredjepart efter dit valg.
Ret til indsigelse
Du kan bede os om at stoppe behandlingen af dine personoplysninger, hvilket vi vil gøre i det omfang du er berettiget til det. Vi vil informere dig om konsekvenserne af den pågældende indsigelse, inden vi stopper behandlingen af dine personoplysninger.
Ret til at klage
Hvis du har indvendinger mod måden, hvorpå vi behandler dine personoplysninger, kan du klage til Datatilsynet på www.datatilsynet.dk.
Ændringer til denne persondatapolitik
Vi kan få behov for at ændre denne persondatapolitik. Hvis det er muligt, vil vi underrette dig via e-mail, såfremt vi foretager betydelige ændringer. Vi opfordrer dig dog til løbende at gennemlæse denne persondatapolitik for at holde dig orienteret om, hvordan vi behandler dine personlige oplysninger.