Vil du være sikker på, at teksterne til dit website udarbejdes med søgemaskinerne for øje? Lad os udarbejde en redaktionel SEO skriveguide for dig, så din side har de rigtige forudsætninger for videre optimering. Kontakt os nu!
En skriveguide laves med henblik på, at hjælpe virksomheder med at skrive, optimere og implementere indhold på websitet. Pointen med generelt bedre indhold er, at øge den organiske synlighed i søgemaskinerne. Godt og optimeret indhold, i kombination med en solid tekniske platform danner det essentielle grundlag for den videre optimering, der ofte består i linkbuilding.
En redaktionel SEO-skriveguide udarbejdes som en slags manual eller et opslagsværk om man vil, der giver al den fornødne viden om, hvordan alle de indholdsmæssige punkter optimeres, herunder overskrifter, brødtekst, TITLEs, META-descriptions og meget mere. Det er med andre ord en guide, man altid kan have ved hånden, når der arbejdes med indhold.
En Redaktionel SEO-skriveguide indeholder:
- Find de rigtige søgeord (søgeordsanalysen)
- Gennemgang af Google keyword planner (søgeordsplanlægning)
- Brugen af Google Trends
- Tjek om et søgeord allerede er i brug
- Udarbejdelse af indhold
- Publicering af indhold
- Optimering af TITLEs
- Optimering af META-description
- Optimering af overskrifter
- Optimering af brødtekst
- Optimering af billedtekst
- Optimering af billeder
- Komprimeringsværktøj
Alt ovenstående og meget mere, er inkluderet i denne guide. Guiden passer til alle typer af websites, da det ikke er CMS eller udvikling, der afgør hvordan de redaktionelle parametre bør optimeres, men derimod de redaktionelle retningslinjer, som søgemaskinerne definerer.
Har du brug for en manual, du kan bruge internt i virksomheden, så du kan skabe en rød tråd i alt indhold, der publiceres på dit website, uanset hvem i virksomheden, der sidder med det, så kontakt os endelig og få et uforpligtende tilbud på en Redaktionel SEO-skriveguide.