Igennem brugen af webpush, kan du fastholde dine brugere og forblive top-of-mind. Der findes masser af forskellige tilpasningsmuligheder der kan forøge relevansen af de budskaber, du sender du til dine tidligere besøgende og vi kan hjælpe dig med både opsætning og igangsætning. Udfyld formularen i bunden og lad os tage en snak!
Web Push er en relativ ny tilføjelse til arsenalet af online marketing værktøjer, der kan bruges til at fastholde brugerne, der besøger dit website. Pushnotifikationer har eksisteret i flere år i applikations-regi, men er de seneste år blevet meget udbredt på websites også. Til at begynde med har first-movers inden for denne disciplin måtte lave skræddersyede løsninger.
I dag findes der en lang række værktøjer, der kan håndtere webpush og det gør det meget nemmere og billigere at komme i gang med denne attraktive markedsføringsform, der til dels kan sammenlignes med en blanding af remarketing, retargeting og nyhedsbreve.
Web push kort fortalt
Webpush er en funktion, der forespørger de brugere, der besøger dit website, om de ønsker at få løbende notifikationer i deres browser fra dit site.
Hvilke notifikationer du ønsker at præsentere for brugerne, må du som websiteejer selv beslutte. Rigtig mange websites bruger webpush til at informere brugerne om nye indlæg på en blog eller mere specifikke meddelelser omkring tilbudskampagner, nye varer mv.
Simpel tilmelding for dine brugere
En af de største forcer ved webpush er, at det praktisk talt intet kræver fra brugeren at blive tilmeldt. Modsat nyhedsbrevsbokse, der beder bruger om både e-mail og navn, og nogle gange telefonnummer og andre oplysninger, kræver en webpush abonnering blot en enkelt accept fra brugeren.
Det betyder, at tilmeldingsraten som udgangspunkt er langt højere end det er tilfældet ved nyhedsbreve. Som eksempel kan vi fortælle at dette website, indsamler 600% flere webpush tilmeldinger end nyhedsbrevsmodtagere.
Hvad kan du med web push?
Har dine besøgende først accepteret, at du må sende dem beskeder, har du mulighed for at sende dem målrettede beskeder – direkte i deres browser.
Som udgangspunkt er bannerblindhed en udfordring i mange henseender inden for annoncering og indholdsmarkedsføring, men da webpush er så ny en teknologi og fordi at man fanger brugeren i selve browseren, frem for i indhold på websites, er klikraten på webpush beskeder meget høj.
Permission marketing er altid bedre end push
Dette skal kombineres med, at brugerne allerede har givet dig tilladelse til at sende dem beskeder. De har tilkendegivet, at de gerne vil høre, hvad du har at sige, akkurat som det er tilfældet med e-mail markedsføring.
E-mails kan tit og ofte drukne i mængden af andre e-mails i brugernes indbakke, anderledes er det med webpush, hvor kampen om brugerens opmærksomhed stadig er langt mindre.
Det er både muligt at automatisere udsendelse af beskeder ved nyt indhold eller nye produkter, men det er også muligt at oprette velkomstbeskeder til nye ”følgere”, kampagnebeskeder og at opsætte regulære flows.
Vi kan hjælpe dig med det hele. Udfyld kontaktformularen i bunden eller ring til os på 70500726.