Er din forretning primært baseret på lokale søgninger? Så skal der arbejdes aktivt med lokal SEO på dit site. Når søger efter din service i deres by, er det vigtigt, at du er én af de første, de ser. Lad os hjælpe dig – så er du sikker på, det bliver gjort rigtigt.
I dag foregår kampen om de organiske søgeresultater ikke kun globalt og nationalt men også lokalt, helt ned på gadehjørne-niveau og udviklingen fortsætter kun den vej. I fremtiden vil de lokale resultater i Googles søgeresultat blive endnu mere specifikke.
Det giver rigtig god mening, at Google opdeler deres indeks i lokale og regionale, samt nationale indeks. I langt de fleste tilfælde vil en søgning på noget, der kan være til stede i ens nærområde, være mere relevant jo tættere på din placering, det befinder sig.
Mange brugere foretager søgeforespørgsler, der er kombineret med en bestemt placering, et eksempel på dette kunne være ”Håndværker Holstebro” eller ”SEO Odense”. Her søger brugeren at finde en udbyder i en specifik by, men det kunne også være et område eller en region.
Relaterer sig ofte til fysiske produkter, men ikke altid
I mange tilfælde relaterer lokale søgninger sig til fysiske produkter, men mange brugere søger også lokationsbaseret, når de søger efter servicevirksomheder, derfor er det i praksis vigtigt for stort set alle virksomheder, at være til stede i de lokale resultater.
Genvej til høje placeringer
Fordi Googles søgeresultater tager forbehold for lokale søgeresultater, er det muligt for selv meget små virksomheder at opnå synlighed i de lokale resultater i Google. Selv for de virksomheder med websites der slet ikke rangerer på noget i det overordnede indeks.
Google My Business
For at komme i gang med lokal SEO, skal du først og fremmest have udarbejdet en Google My Business konto. Her verificeres adresse og andre kontaktoplysninger og profilen udfyldes så fyldestgørende som muligt, nu mere du gør ud af din My Business side, nu større effekt vil den have, men blot at udfylde din listing er ikke nok – du skal skaffe gode og positive anmeldelser af din lokale virksomhed, og du skal linkbuilde til siden, samt arbejde med co-citation og lokale-citationer (Blive nævnt i lokale medier mv.)
Lokal linkbuilding
Linkbuilding er en af de vigtigste faktorer inden for SEO og linkbuilding er også vigtigt, når der arbejdes med lokal synlighed. Generelt set vægter links fra sider, der også befinder sig inden for samme geografiske lokation, højere end links fra sider, der opererer lokalt i andre områder af landet eller som blot opererer nationalt.
Eksempelvis vil det være godt at få et link fra Odense kommune, hvis ens virksomhed befinder sig og opererer i Odense. Samtidig er det også vigtigt at optræde i andre optegnelser over virksomheder i lokalområdet.
Lad os tage styring over dine lokale placeringer
Hos Bondtofte & Co. ved vi alt, der er værd at vide om lokal SEO, og vi hjælper dig gerne med både Google My Business profil og yderligere positionering af denne. Udfyld vores kontaktformular, og vi kontakter dig inden for 24 timer i hverdage.