Maskinindlæring leverer svar ved hjælp af eksisterende Google-anmeldelser
Funktionen omfatter udelukkende svar fra Google anmeldelser, og ikke længere fra de allerede eksisterende spørgsmål og svar. Det foregår sådan, når en bruger begynder at indtaste en tekst til et spørgsmål, at Google reviews begynder at fremkomme som svar på dette. Der er tale om en maskinindlæring, der via naturlig sprogbehandlingsanalyse, tager udgangspunkt i brugernes søgesætning og dermed præsenterer anmeldelser, der matcher denne.
Efterhånden som brugeren skriver sin forespørgsel, fremkommer der flere anmeldelser, der matcher – disse er dog ikke specifikt sorteret og der tages ikke hensyn til, hvorvidt det er gode eller dårlige anmeldelser.
I eksemplet nedenfor, søger jeg Elgiganten frem og tilgår deres spørgsmål-sektion. Her stiller jeg spørgsmålet “har i vaskemaskiner?”. Som det kan ses, fremkommer der både gode og dårlige anmeldelser, rent vurderingsmæssigt. Ligeledes er det langt fra alle anmeldelserne – der altså fungerer som svar til min forespørgsel – der giver mening.
Hvis du fjerner brugen af spørgsmål og svar for Google MyBusiness, eliminerer det desværre også muligheden for at virksomheden kan interagere med disse henvendelser. Det betyder altså også, hvis du ønsker at gøre gavnligt brug af denne funktion, at du har brug for en stabil strøm af anmeldelser, der taler til en række erfaringer, som brugerne måtte have gjort sig, for de pågældende produkter. Den stabile strøm af anmeldelser er ligeledes vigtig fordi, at et svar (en anmeldelse) der er skrevet for 3 år siden, vil anses som langt mindre brugbar, end en anmeldelse skrevet for nyligt.