Når du ser et opslag på Facebook, hvor der står sponseret, betyder det at sideejeren har betalt for at komme bredere ud med opslaget. Hvis man har en side og laver et opslag, er der en lille knap, hvor der står “boost opslag”. Trykker man på denne knap, laver man principielt en annonce i form af denne annonce. Fordelen er naturligvis, at du lynhurtigt kan lave en sådan annonce og samtidig få dit budskab bredere ud.
Tidligere havde boost knappen blandt annoncører et lidt blakket ry, da mange sideejere har brugt den forkert. Den helt store fordel ved annoncering på Facebook er at det er muligt at målrette sine annoncer meget præcist, og ved at bruge boost knappen var der tidligere rigtig mange der komplet ignorerede dette og skød med spredehagl. Nu er det dog blevet muligt at booste meget målrettet og man kan sågar bruge sine brugerdefinerede målgrupper i boost.
Man kan med boost knappen hurtigt sætte ekstra skub i sine opslag, uden at man spilder sine penge, hvis man ellers har defineret sine målgruppe eller målretning.