Facebook-pixlen er et lille stykke kode, der gør det muligt effektivt at målrette dine annoncer på Facebook mod brugere ud fra handlinger de har udført på dit website. Den placeres i koden på dit website, og efterfølgende kan du ramme de besøgende med budskaber baseret på en lang række parametre.
Du kan eksempelvis målrette annoncer mod personer der:
- har besøgt din hjemmeside
- besøgt din webshop og kigget på et specifikt produkt
- besøgt din webshop, puttet noget i kurven, men ikke købt det
Ud fra pixlen kan du opbygge en lang række brugerdefinerede annoncemålgrupper, som du kan arbejde videre med. Det kan være alle, der har kigget på et specifikt mærke, eller der har læst om en specifik ydelse, eller har købt et produkt som det nu er tid til skal genkøbes, eller noget helt fjerde.
At få succes med Facebook annoncering handler om at arbejde med så meget af den data der er tilgængeligt som overhovedet muligt. Derfor er Facebook pixlen også en helt essentiel del af at arbejde med Facebook annoncering.