En af de mest populære måder for virksomheder at skabe interaktion med deres følgere, er ved at lave konkurrencer. Især mindre virksomheder, har en tendens til at lave konkurrencer for at få flere følgere, eller få flere til at synes godt om deres ting. Der er mange virksomheder, der gør det korrekt og følger Facebooks retningslinjer i forhold til afholdelse af konkurrencer, men der er også mange, der ikke gør.
Du kan læse alle reglerne her. Du skal naturligvis altid overholde reglerne, når du benytter Facebooks platform til at lave en konkurrence. Generelt er det en god ide at læse alle retningslinjerne, men der er især tre grundregler som du skal huske på og altid overholde.
- Det må ikke være et krav at dele
- Der må ikke være et krav om at tagge personer
- Du skal gøre opmærksom på, at Facebook IKKE har noget med konkurrencen at gøre.
‘Derudover er der en række andre regler fra Facebooks side, som du kan læse mere om i betingelserne. Du skal eksempelvis gøre opmærksom på, hvornår konkurrencen slutter og lignende. Derudover skal du naturligvis have rettigheder til at bruge billeder osv.
.