ROAS står for Return On Advertising Spend. Denne strategi fungerer lidt på samme måde som Mål-CPA. AdWords sætter selv bud for kampagner og annoncegrupper, så ROAS bliver så høj mulig. Igen skal dette ses som et gennemsnit, hvorfor nogle konverteringer kan have et højere eller lavere afkast end det mål, du har sat.
Herunder kan du se opsætningen af Mål-ROAS, hvor du i højre kolonne kan angive, Mål for kampagneeffekt (ROAS) for kampagner.
Mål-ROAS er den gennemsnitlige konverteringsværdi, du ønsker at opnå for hver krone, du bruger på annoncering. Brug denne formel for at finde frem til netop din ROAS:
Konvertering ÷ annonceudgifter x 100 % = din mål-ROAS i procent
Hvis dit mål for eksempel er at opnå et gennemsnitligt salg på 30 DKK, når du bruger 6 DKK på annoncer, vil din mål-ROAS være 500 %.
Categories:
Budstrategier,
SEM-FAQ