For mange især unge er det ikke noget svært spørgsmål, og svaret vil lyde “min primære kommunikationsplatform”, men sådan er det langt fra alle der har det. Har man ikke selv begivet sig ud på mediet, kan det også virke en smule abstrakt. Snapchat er dog det hurtigst voksende sociale medie i Danmark og derfor sundt at have lidt viden om.
Snapchat er et socialt medie, hvor man har mulighed for at sende billeder, video eller tekstbeskeder, og hvor det er muligt at tilføje filtre til billederne og medierne. I begyndelsen kunne man kun sende tidsbegrænsede videoer. De kunne kun være x antal sekunder, og kunne kun ses en gang. Der er dog lavet om på mange ting i takt med at mediet er blevet mere og mere kommercialiseret og at Snap inc er kommet på børsen. Virksomheder kan både købe sig ind med videoer, ligesom det er muligt at få lavet filtre, der kan bruges, hvilket dog primært er forbeholdt de helt store markedsføringsbudgetter.
Brugerne på det sociale medie er langt fra kun unge, selvom der er en bred opfattelse af dette. Det er især også blevet et medie som mange kendte personer, og ikke mindst medier bruger, da det er en let måde at komme tæt på brugerne.