Undersidelinks er en af flere annonceudvidelser i Google AdWords. Undersidelinks er en af de hyppigst anvendte udvidelser. Denne funktion gavner på flere områder, som alle gerne skulle ende ud i en høje klikrate (CTR). Med dette format kan du nemlig tilføje flere links til dine annoncer, som vil blive vist under selve annonceteksten. Disse links kan føre brugerne andre steder hen på sitet, og giver derfor brugerne flere valgmuligheder.
Hvis du f.eks. ejer et website, der har til formål at få brugerne til at kontakte dig, så kunne du passende tilføje et undersidelink der fører brugerne direkte ind til din kontaktside. Det samme kunne man gøre med åbningstider eller anden information. Altså som et supplement til hovedannoncen, som vist herunder.
Undersidelinks kan vises i forskelligt antal – på desktop og tablet kan der vises flere (op til 6 udvidelser) end der kan på mobil, hvor der kan maks. kan vises 4. Disse undersidelinks vises ofte med en beskrivende tekst, du selv har angivet, hvis du har angivet en altså – dette er nemlig ikke et krav.
En anden god årsag til at bruge undersidelinks er, at det giver en masse yderligere data om brugernes adfærd. Du kan se præcis hvilke undersidelinks brugerne har klikket på, og hvor mange gange disse er blevet vist sammen med dine annoncer. Brug den data i dit optimeringsarbejde, tilføj nye undersidelinks og rediger dine beskrivelser for dem.