AdWords justerer automatisk dine manuelle bud, så der opnås så mange konverteringer som muligt. Udvidet CPC er også kendt under ECPC, som står for Enhanced Cost Per Click.
ECPC er en budstrategi, der justerer din pris pr. klik (CPC), Formålet med dette er at maksimere antallet af konverteringer.
Sådan virker det
ECPC kombinerer manuel budgivning med en Smart Bidding-strategi, som f.eks. Mål-CPA eller Mål-ROAS, som netop er gennemgået ovenfor. Denne strategi hæver dine manuelle bud i situationer, hvor der er større sandsynlighed for, at det fører til et salg eller en anden konvertering. Samtidig sænkes dit bud i situationer, hvor der er mindre sandsynlighed for, at det fører til en konvertering.
Så meget kan AdWords hæve eller sænke dit bud med ECPC
ECPC kan hæve dit bud med op til 30 % eller sænker det med op til 100 %, hver gang din annonce er kvalificeret til at blive vist. Dette er baseret på, hvor sandsynligt det er, at et klik fører til en konvertering.
ECPC ændrer i første omgang bud på 50 % af din trafik, hvorefter procentsatsen hæves eller sænkes ud fra effektiviteten. Dette kan hjælpe dig til at opnå flere konverteringer til den samme eller en lavere pris pr. konvertering. (CPA)