Prissammenligning af Shopping-annoncører
Annoncører, der kører Google Shopping-kampagner, kan sammenligne deres produktpriser med konkurrenterne. Herefter kan annoncøren bruge datasammenligningerne til at justere deres budstrategier på specifikke produkter, og dermed byde ned for produkter, der ikke kan konkurrere prismæssigt og byde op på dem, der kan.
Derudover vil data give annoncøren en bedre forståelse for, hvordan man tilpasser de enkelte annoncer ud fra performance, som følge af konkurrenternes prisændringer.
Placerings/adresseudvidelser på YouTube
Google har allerede lanceret adresseudvidelser i Søge- og Display-kampagner for at hjælpe brands og producenter med at vise detailbutikker i nærheden af brugerne, hvor deres produkter sælges. Disse ser således ud på søgenetværket:
Billede fra Searchengineland.com
Disse annonceudvidelser kan nu også vises i TrueView in-stream-annoncer, som dækker over de videoer, der kan skippes efter 5 sekunder og i bumper-ads på YouTube, som er det annonceformat, der kun varer 6 sekunder.
Når en bruger klikker på en placeringsudvidelse, får de vist en Google maps-side for detailbutikker i nærheden, hvor produktet sælges, som vist i eksemplet nedenfor.
Billede fra Searchengineland.com
Derudover kan annoncører få adgang til den pågældende besøgsdata, på deres tilknyttede adresseudvidelser, hvis annoncerne har en tilstrækkelig mængde data.
Google siger, at tidligere tests har påvist, at tilknyttede adresseudvidelser i YouTube-annoncer var med til at øge klikfrekvensen (CTR) med mere end 15 procent.
Lokale katalogannoncer i Display
Et nyt lokalt annonceformat til Google Displaynetværket vil snart være tilgængeligt for detailannoncører med fysiske placeringer. Annoncerne fungerer som et hel-billede øverst, efterfulgt af et produktkatalog for butikken. De enkelte produktkort viser tilgængelighed og priser i butikken.
Billede fra Searchengineland.com
Send data direkte til Google
Det kan være en stor udfordring for detailhandlere at oprette lokale lager-feeds og katalogannoncer. For at gøre dette nemmere, lancerer Google et nyt program, hvor salgs- og lagerdata kan sendes direkte til Google. Med dette program kan detailhandlere altså springe oprettelsesprocessen af lokale lager-feeds over.
Som med så meget andet fra Google, går der altid en rum tid, før vi som danske annoncører kan forvente at tage nye tiltag i brug. Det samme gør sig altså også gældende her. Ikke desto mindre er der tale om store, mærkbare fremskridt på annonceringsfronten, når det kommer til “local sales” i form af at trække digitale brugere ud i de fysiske butikker.