Generelt stiller Google mere end 10 annonceudvidelser til rådighed. Disse tæller alt lige fra Udvidelser med undersidelinks, infoudvidelser, udvidelser med websiteinfo, som næsten lige er blevet tilgængelig i Danmark, SMS-udvidelse, opkaldsudvidelse, adresseudvidelse og mange flere.
Nu meldes det dog ud, at udvidelsen ”anmeldelsesudvidelser” ikke længere vil være tilgængelig for annoncører i AdWords. Det sker dog ikke med øjeblikkelig virkning, men meget tid får vi ikke til at runde udvidelsen af. Den første udmelding er, at anmeldelsesudvidelser bliver fjernet midt januar, og hvad endnu vigtigere er, at alt data bliver slettet fra konti først i februar.
Ønsker du at gemme data om anmeldelsesudvidelser, du har annonceret, kan disse downloades i din AdWord-konto, som vist på billedet herunder:
Google melder ikke ud, om der kommer en afløser for anmeldelsesudvidelser, men anbefaler meget at man fortsat benytter de resterende udvidelser – især anbefales undersidelinks, adresseudvidelse og opkaldsudvidelse, der hver især kan højne CTR og konverteringer for den enkelte forretning.
Husk, at du stadig har mulighed for at få vist anmeldelser i AdWords gennem f.eks. Google My Business. Dette sker i forbindelse med brug af adresseudvidelser, hvor anmeldelserne samles fra Google My Business-fortegnelser med mindst fem anmeldelser og et gennemsnit på 3,5 stjerner.