Snart vil du kunne målrette remarketing budskaber til brugere på tværs af devices. Det vil betyde meget for relevansen af din markedsføring, og det fjerner faren for at være for påtrængende i din kommunikation.
Med introduktionen af cross-device remarketing tager Google et stort skridt fremad i forhold til effektiviteten af deres remarketing-produkt, som de lancerede tilbage i 2010. Men hvori ligger forskellen?
Lad os antage, at en bruger besøger din webshop via mobilen. Han får ikke købt noget, og du vil derfor gerne målrette en annonce til netop ham. Nu kan du kun målrette annoncer til brugeren via mobilen og altså ikke via f.eks desktop. Hvis han så til gengæld besøger dit site via dekstop, så bliver han registreret to gange, og din remarketingannoncering til ham, vil også fremkomme på desktop. Du annoncerer altså dobbelt til den samme bruger, og det er ikke hensigtsmæssigt, da du jo ikke ønsker at fremstå som spammende. Og lige netop derfor er det en stor nyhed fra Googles side.
På Google Display og Doubleclick Bid Manager
Muligheden for remarketing på tværs af enheder introduceres til Google Display Netværket og Doubleclick Bid Manager, og det giver altså mulighed for at annoncere på tværs af enheder, apps og sider. Det siger VP for Display- og videoannoncering hos Google, Brad Bender i dette blog-indlæg.
Den nye funktion er begrænset til brugere, som er logget ind med deres Google-profil.
Hos Bondtofte & Co. arbejder vi meget med konverteringsoptimering, og vi tilbyder opsætning, håndtering og rådgivning af både Google Adwords, Facebook Ads og alle andre annonceringsformer på sociale medier og i søgemaskiner.