En ny udvidelse til AdWords er i disse dage i gang med at blive rullet ud. Det drejer sig om en ny tilføjelsesmulighed i form sitelinks, der nu foruden at kunne sættes på kampagne og annonceniveau også vil kunne sættes på kontoniveau.
New account-level sitelinks save you time and help ensure your ads show with helpful links to your site. Learn more: https://t.co/RWLiUfjHyh
— Google AdWords (@adwords) 30. august 2016
Sitelinks er links til specifikke sider på dit website, som vises under annonceteksten på dine AdWords-annoncer, foruden den primære landingsside, som vises øverst. SiteLinks kan hjælpe dine kunder med hurtigere at komme hen til lige præcis det, de leder efter på dit website direkte fra søgeresultaterne. Dermed er der mindre risiko for at miste dem undervejs. En af de store fordele ved sitelinks i AdWords er, at de fylder godt og dermed tiltrækker megen opmærksomhed, for dem de eksponeres for.
Sitelinks kan fremvise to til seks links, foruden den annoncerede webadresse, på nogle mobile enheder, er det muligt at få vist yderligere fire links.

Eksempel på AdWords-annoncering, med sitelinks
Ændringen er især gode for dem, der ikke suboptimerer på deres kampagner og kører med de samme sitelinks i alle kampagner. Før har det været nødvendigt at tilføje disse manuelt til hver eneste kampagne, men nu bliver det som sagt muligt at sætte på kontoniveau – hvorfor risikoen for at glemme at tilføje sitelinks til en kampagne fjernes.
Den nye ændring kan også vise sig effektiv for virksomheder, der ønsker at ændre eller ensarte deres annoncebudskaber, over større kontis og som har brug for at gøre dette jævnligt.
Udrulningen sker globalt og du bør derfor, hvis du ikke allerede har muligheden, få den i løbet af de næste par uger.